godz: 9:15 data: 2011.04.25

Zwykły wpis

Hej,

„Święta, Święta i… po Świętach”. Dzisiaj poniedziałek zwany śmigus – dyngus albo też po prostu lanym poniedziałkiem. W polskiej tradycji tego dnia polewa się dla żartów wodą inne osoby, nawet nieznajome. Polewanie wodą nawiązuje do dawnych praktyk pogańskich, łączących się z symbolicznym budzeniem się przyrody do życia i co rok odnawialnej zdolności ziemi do rodzenia. Do dziś zwyczaj kropienia wodą święconą pól w poniedziałkowy ranek przez gospodarzy jest spotykany we wsiach na południu Polski.

Z samego rana polałem siebie i tatę 😛 A było to przy zmianie pieluszki, tata odpiął Pampersisiora a ja go polałem, raczej olałem 😀 W sumie najbardziej to ja na tym straciłem bo trochę galoty mi się zmoczyły. Zuza biega i sika po całej podłodze z tą różnicą, że ona ma do tego specjalne jajeczko wypełnione wodą.  Ja byłem zmuszony walnąć mocnym strumieniem prosto z węża 😉

Wczoraj byliśmy na obiedzie na Stoku, dzisiaj idziemy na Sady. Takie święta na salonach 😉 I tak nam czas leci, chwilę tu, chwilę tam.

Cześć !

PS za miesiąc będziemy leżeć do góry… na wakacjach 😀

Skomentuj

